دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۹

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان روسیه آغاز شد

در آستانه برگزاري هفدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان روسیه آغاز شد

تنها 11 روز مانده به آغاز هفدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، پایتخت روسیه از جمعه 26 شهريورماه میزبان چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک است که 10 روز به درازا می‌انجامد.
این جشنواره طبق گفته برگزارکنندگان آن به کودکان کمک می‌کند تا جهان مدرن را بهتر درک کنند. در این دوره نام جشنواره براساس نام یکی از شخصیت‌های رمان ویکتور هوگو "گاوروچ" انتخاب شده، چرا که با بزرگداشت سال فرانسه در این کشور همراه است و به همین مناسبت در این دوره به ارائه هفت نمایش از هفت کارگردان فرانسوی می‌پردازد.
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک روسیه برای چهارمین سال متمادی نیز میزبان بهترین آثار نمایشی اروپا است و بنا بر اظهار مدیر هنری این جشنواره "مارینا رایکینا" این جشنواره امسال انواع گسترده‌ای از نمایش شامل نمایش عروسکی و سیرک را در برمی‌گیرد که هم اکنون در فرانسه محبوبیت فراوانی دارد.
رایکینا اظهار كرد که جشنواره کودک سال آینده به ایتالیا و تئاتر بلونیا اختصاص خواهد داشت که اخیرا به ارائه آثار نمایشی برای کودکان 1 و 2 ساله می‌پردازد.
گفتنی است جشنواره کودک روسیه نیز در میان سایر جشنواره‌های تئاتر روسیه، امسال به بزرگداشت صد و پنجاهمین سالگرد تولد آنتوان چخوف اختصاص دارد.